27 listopada 2020

195. "Niegrzeczne święta"

Tytuł:Niegrzeczne święta

Autor: Meg Adams, Robert Ziębiński, Anna Langer, Emilia Szelest, Kinga Litkowiec, Beata Majewska, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Justyna Chrobak, Ewelina Dobosz, Katarzyna Berenika Miszczuk

Data wydania: 12 listopada 2020

Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki

 

Czy byłaś niegrzeczna w tym roku? Zastanów się dobrze… Jedno jest pewne – zasłużyłaś na prezent! Tegoroczne święta będą się różnić od poprzednich. Tej zimy czeka na ciebie niegrzeczna analogia dziesięciu świątecznych opowiadań wyjątkowych polskich autorek i jednego niesfornego autora. Nie czekaj na Świętego Mikołaja, zamów książkę już dziś i spraw sobie przyjemność!

Źródło opisu: okładka książki.

 

Niegrzeczne święta” to zbiór dziesięciu świątecznych opowiadań. Są to różni bohaterowie, różne historie, napisane przez różnych autorów. Co jest fajne, możemy te historie sobie podczytywać w czasie świątecznych przygotowań, a czyta się naprawdę szybko i przede wszystkim – przyjemnie. Dla mnie to było też pierwsze spotkanie z każdym z pisarzy i mogłam się troszkę zapoznać z ich twórczością, co dało mi przedsmak tego, co mogłabym dostać w ich, że tak się wyrażę, pełnowymiarowych powieściach.

Niektóre opowiadania wzbudziły moją ciekawość swoim zakończeniem i chętnie dowiedziałabym się, co dalej. Uważam też, że autorzy spisali się naprawdę bardzo dobrze, bo mieli tylko kilkadziesiąt stron, by przedstawić nam gorący romans. I choć w niektórych były lekkie naciągnięcia czy podkoloryzowanie rzeczywistości to i tak wszystkie czytało mi się naprawdę bardzo dobrze. Rozluźniłam się i chętnie zaczynałam kolejne historie, poznawałam nowych bohaterów i obserwowałam, jak ich sytuacje się rozwijają.

Nie będę też ukrywać, że ta magia świąt nie zawsze była odczuwalna dla mnie, nad czym trochę ubolewam, bo jednak troszeczkę na to liczyłam. A może po prostu jeszcze za wcześnie, by to czuć nawet przy świątecznej lekturze? No nic. Mimo to wszystkie przedstawione opowiadania mi się podobały. Jedne mniej, drugie bardziej – wiadomo. Mam jednak trzy faworyty i jednym z nich jest „Śnieg w jej włosach”. W tej historii coś mnie ujęło i żałowałam, że tak szybko się skończyła. Kolejne to „Nim skończy się rok” i „Noworoczne wspomnienie”. Te po prostu wpasowały się w moje gusta i najlepiej mi się czytało. Na plus zdecydowanie działa spis treści, dzięki któremu będę mogła wrócić do danej historii, bez kartkowania stron.

 

Polewam wam tę książkę jeśli szukacie właśnie takich luźnych, niezobowiązujących opowiadań. Myślę, że naprawdę umilą wam czas, niektóre może troszkę rozpalą policzki. Jak dla mnie naprawdę fajne historie, przy których można się odprężyć i dobrze bawić, choć jak wspomniałam, dla mnie klimatu świątecznej magii zabrakło.

 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Niegrzeczne Książki.

1 komentarz: