26 września 2021

271. "Ghost" ~ A. Zavarelli

Tytuł:
Ghost

Tytuł oryginału:Ghost

Autor: A. Zavarelli

Data wydania: 04 sierpnia 2021

Wydawnictwo: NieZwykłe

 

Talia Parker nie miała łatwego dzieciństwa. Częściowo spędziła je w rodzinie zastępczej, a częściowo na ulicy. Te doświadczenia nauczyły ją doceniać każdy kawałek chleba.

Więc kiedy jej nowy chłopak zaprasza ją na wakacje do Meksyku, dziewczyna nie zamierza zmarnować takiej szansy. Szybko okazuje się, że obiecany raj zmienia się w piekło, bo zostaje porwana i sprzedana.

Aleksiej Nikolaev – niezwykle zdolny haker – jest szczególnie cenny dla mafii. Poproszony o przysługę, zgadza się sprowadzić Talię do USA. Jednak rosyjski gangster ma w tym ukryty cel: wybrał tę kobietę na swoją żonę.

Dwoje ludzi, których prześladują demony.

Niebezpieczny mężczyzna, który nie może zaoferować miłości.

Dziewczyna, która już nigdy nie będzie taka jak dawniej.

Źródło opisu: okładka książki.

 

Coś czułam, że ta dwójka doczeka się wspólnej historii i naprawdę byłam jej bardzo ciekawa, gdy okazało się, że miałam rację. Talii nie miałam okazji poznać w poprzednich tomach, były o niej jedynie rozmowy. Natomiast Aleksiej się pojawił i już wtedy było wiadomo, że z tym mężczyzną lepiej nie zadzierać. Oboje natomiast mają swoje problemy, nie mogą zaufać i są na swój sposób zepsuci.

Nie wiem czy wiecie, ale pierwszy tom serii, czyli „Crow”, niezbyt przypadł mi do gustu pod względem stylu i rozgrywania tego wszystkiego, co się działo. Patrząc jednak na trzecią część, widzę progres w pisaniu autorki i bardzo mi się to podoba! Nie wyczuwałam tej nienaturalności w wydarzeniach i dialogach. Może nie było idealnie, ale zdecydowanie lepiej! I naprawdę dobrze mi się tę książkę czytało. Zwłaszcza, że tak naprawdę od pierwszych stron już coś się zaczyna dziać, więc akcji tutaj nie brakuje niemalże do ostatniej strony, co mi bardzo odpowiadało. Bywały sceny nieco… ciężkie, ale mimo wszystko zostawały przedstawione w dość łagodny sposób, co uważam mimo wszystko za plus. No i nie można tu powiedzieć, by coś się działo zbyt szybko – przynajmniej ja niczego takiego nie odczuwałam. Relacja między Aleksiejem a Talią też była utrzymana w odpowiednim tempie, zwłaszcza rodzące się uczucia.

Z książką „Ghost” miałam tak, że momentami nie miałam ochoty jej czytać, a czasami gdy już zaczynałam, to nie mogłam się oderwać i łapałam się na tym, że z ‘jeszcze jednego rozdziału’ robiło się ich kilka. Jest to powieść przewidywalna, bo nie powiem, że nie i jakoś większych emocji mi nie zapewniła, ale jak wspomniałam, ta historia nie była zła. Jasne, czytałam lepsze, ale też czytałam znacznie gorsze.

 

Sami musicie zdecydować czy chcecie sięgnąć po tę powieść czy też po tę serię. Z mojej strony mogę powiedzieć, że może warto spróbować? Fajne jest to, że z części na część widzę postępy autorki i dlatego też na pewno przeczytam czwarty tom. Choć seria o irlandzkiej mafii nie stanie się moją ulubioną i raczej nie zapadnie mi w pamięć na zbyt długo, to jednak cieszę się, że miałam okazję ją przeczytać i poznać tych bohaterów.

Ghost” to mafijny romans o dwójce pokrzywdzonych ludzi, który na pewno nie jest idealny i niektóre aspekty mogłyby jeszcze zostać dopracowane, ale mimo wszystko to naprawdę nie jest zła książka i całkiem sporo się dzieje. Także… Myślę, że powinniście po nią sięgnąć by się przekonać czy to historia dla was.


Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.

1 komentarz: