02 stycznia 2023

335. "Psycholog" ~ Lily White

Tytuł:Psycholog

Tytuł oryginału:The Five

Autor: Lily White

Data wydania: 10 października 2022

Wydawnictwo: NieZwykłe

 

Justin Redding jest psychologiem i właśnie otrzymał zadanie w sprawie dotyczącej wielokrotnego morderstwa. Ma przesłuchać młodą kobietę Rainey Day – jedynego żyjącego świadka wydarzeń, w których zginęły cztery osoby.

Już oglądając taśmy z przesłuchać policji razem z Rainej, mężczyzna orientuje się, że dziewczyna ma coś w sobie. Coś magnetycznego i tajemniczego. Jest też piękna i z pewnością przyciąga uwagę niejednego faceta.

Kiedy Justin umawia się z nią na rozmowę, nie ma pojęcia, czego się spodziewać. Tymczasem Rainey zaczyna opowiadać mu swoją historię, od momentu gdy w wieku siedemnastu lat zamieszkała z matką w szemranej dzielnicy. Psycholog dochodzi do wniosku, że ma do czynienia z dziewczyną, która od nastoletnich lat była prostytutką, brała narkotyki i wciąż ryzykowała życie. Z dziewczyną, wokół której giną ludzie, której wielu mężczyzn pożąda i której sekrety Justin pragnie poznać.

Jednak nie wszystkie powinien…

Źródło opisu: okładka książki.

 

Psycholog” to romans dość… nietypowy. Nawet bardzo, bym powiedziała. Autorka postawiła na zdecydowanie oryginalną i niespodziewaną historię. Przez długi czas się zastanawiałam czy tutaj pojawi się jakiś romans, bo po kilku rozdziałach nie byłam tego taka pewna i wszelkie moje wyobrażenia, jakie mogłam mieć na temat tej powieści, legły w gruzach.

Nie będę ukrywała, że główna bohaterka, czyli Rainey, nie przypadła mi do gustu. Nie należała do tych grzecznych, miłych dziewcząt. Jej reputacja pozostawiała wiele do życzenia, a zachowania… cóż. Sami się musicie przekonać, bo ja nie chcę wam zdradzić zbyt wiele.

Justin to z kolei psycholog, który krok po kroku poznaje życie dziewczyny i musi odkryć prawdę. Co za tym idzie, książka jest pisana w czasie teraźniejszym, ale też w czasie przeszłym, dzięki któremu poznajemy, jak Rainey trafiła do szemranej dzielnicy, jak poznała pewne osoby i jak doszło do czterech morderstw.

Nie będę ukrywać, że momentami ta książka mnie męczyła. Rozmowa psychologa z dziewczyną czasami wydawało się kręceniem w kółko. Scen seksu było dla mnie tutaj też zdecydowanie zbyt dużo. Gdyby je usunąć to książka wyszłaby dużo krótsza. Rozumiem, że to w całej historii ma jakiś sens, ale w moim odczuciu było tego po prostu za dużo. Tyle.

Z drugiej strony czułam ciekawość związaną z tą historią, bo tutaj są tajemnice, nieznany morderca. Rozumiecie o co chodzi. Więc ten wątek wzbudzał moje zainteresowanie i chyba dlatego właśnie w miarę szybko mi się czytało. Rozmyślałam nad tym, kto mógł stać za tym wszystkim i powiem wam tak: miałam podejrzenia, wątpliwości i ostatecznie nie do końca mnie rozwiązanie sprawy zaskoczyło, ale podobało mi się to, jak zostało poprowadzone.

 

Czy wam polecam?

Cóż. Tak i nie. Nie jest to typowy romans, gdzie będą serduszka i kwiatki. Mnie z jednej strony ciekawił, z drugiej męczył. Dostrzegam plusy powieści, ale także jej minusy. Z jednej strony jest to książka pokręcona, z drugiej naprawdę fajnie podtrzymany został ten tajemniczy wątek. Ja lubię takie klimaty, więc to mi się podobało.

Jednak „Psycholog” to jedna z tych powieści, która znajdzie swoich zwolenników, jak i popleczników, dlatego najlepiej będzie jeśli sami sięgniecie i zdecydujecie, do której grupy należycie, ale jak wspomniałam: to romans naprawdę nietypowy, zdecydowanie oryginalny. Jednak do moich ulubieńców ta historia należała nie będzie.

 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.

1 komentarz: