06 kwietnia 2022

304. "Niestosowne zachowanie" ~ Vi Keeland

Tytuł:Niestosowne zachowanie

Tytuł oryginału:Inappropriate

Autor: Vi Keeland

Data wydania: 09 lutego 2022

Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki

 

Zwolniona za niestosowne zachowanie.

Kiedy Ireland czytała list, który otrzymała od swojego pracodawcy, znanej stacji telewizyjnej, nie mogła uwierzyć w to, jak ją potraktowano. Przez dziewięć lat zaharowywała się na śmierć i pięła po szczeblach kariery, a teraz nagle miała to stracić? W dodatku za sprawą filmu nakręconego podczas wakacji ze znajomymi – prywatnego filmu nagranego w jej prywatnym czasie. To wydawało się nieprawdopodobne…

Otworzyła butelkę wina i w przypływie furii napisała emocjonalny list do dyrektora generalnego, w którym wyłożyła mu, co myśli o jego firmie i jej praktykach.

Nie przypuszczała, że Grant Lexington, szef wszystkich szefów, faktycznie zareaguje.

A już z pewnością nigdy nie wpadłoby jej do głowy, że ten czarujący i pewny siebie miliarder mógłby chcieć od niej czegoś więcej niż wspólnej pracy. To byłoby przecież całkowicie nieodpowiednie, a nawet… niestosowne.

Źródło opisu: okładka książki.

 

Nie ma kwiatów bez deszczu.

 

Jeżeli chodzi o moje czytanie w ostatnim czasie, to nie ma się czym chwalić, szczerze mówiąc. Na szczęście Vi Keeland jest moim lekarstwem na takie ‘przypadłości’. Wprawdzie nie od razu się wciągnęłam w „Niestosowne zachowanie”, ale od pierwszych stron czytało mi się tę książkę szybko, a przede wszystkim lekko i dobrze było sięgnąć po znajome pióro jednej z ulubionych autorek. Tak jak przeczytanie pierwszych niespełna dwustu stron zajęło mi jakieś trzy dni, tak całą resztę pochłonęłam jednego wieczora, bo po prostu nie mogłam się oderwać. Chciałam poznać zakończenie tej historii, która na pewno będzie należała do jednej z moich ulubionych, jeżeli chodzi o twórczość Vi.

Naturalnie występują tu znane już schematy, które stosuje autorka, ale absolutnie mi to nie przeszkadzało. Fajnie, że mamy perspektywę obojga bohaterów, bo daje nam to lepszy wgląd w ich emocje no i możemy lepiej poznać zarówno Ireland jak i Granta. Mimo, że ten jest jej szefem, wcześniej nie mieli ze sobą do czynienia. Aż do pewnego incydentu…

W tej powieści mamy przeplatane dwa czasy. Teraźniejszość z przeszłością, co nadaje tajemniczego klimatu i czytelnik jest ciekaw, co tak naprawdę się wydarzyło. Wspominając o znanych schematach autorki, miałam między innymi właśnie to na myśli. Jednak moim zdaniem wybija to z książki nudę, więc nie miałam nic przeciwko temu. Jeżeli chodzi o tę tajemnicę to na początku nie wiedziałam, co też mogło się wydarzyć, ale potem sprawa stawała się coraz jaśniejsza i powiem wam, że z takim przypadkiem chyba się jeszcze nie spotkałam w żadnym czytanym przeze mnie romansie. Co jest jak najbardziej na plus tej historii. No i nie mogę nie wspomnieć, że bardzo polubiłam bohaterów, którzy tworzyli super duet i nie raz wywołali mój uśmiech na twarzy. Podobało mi się to, że mimo wyczuwalnej chemii między nimi, niemalże od pierwszych stron, ta ich relacja nie przebiegała zbyt szybko. No i nie mamy tutaj zbyt wiele scen seksu, co też działa na korzyść tej lektury.

 

Jeśli lubicie twórczość Vi Keeland, to naprawdę wam polecam. Jeśli nie znacie, to też wam polecam. Jest to naprawdę fajny romans, który wciąga i który dobrze się czyta. Nie wieje tu nudą, historia jest ciekawa i co mogę jeszcze dodać? Moim zdaniem „Niestosowne zachowanie” to po prostu dobra książka, którą warto przeczytać.

 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Niegrzeczne Książki.

1 komentarz: