08 maja 2020

148. "Nieidealnie dopasowani" ~ Corinne Michaels & Melanie Harlow

Tytuł:Nieidealnie dopasowani
Tytuł oryginału:Imperfect Match
Autor: Corinne Michaels & Melanie Harlow
Data wydania: 29 kwietnia 2020
Wydawnictwo: NieZwykłe

Pierwsza zasada zawodowej swatki: Nie zakochuj się w swoim kliencie. Jednak Willow złamała tę zasadę, kiedy zakochała się w Reidzie Fortino – swoim najlepszym przyjacielu, który był jednocześnie jej klientem. Miała mu znaleźć dziewczynę. Myślała, że to będzie łatwe. Nie było.
Willow musi udowodnić mace, że jest w stanie przejąć jej biznes – firmę zajmującą się dobieraniem idealnych partnerów. Inaczej rodzinny interes zostanie zamknięty.
Reid zgłasza się zostać jej klientem i w ten sposób pomóc przyjaciółce. Do tej pory stałe związki lub małżeństwo go nie interesowały, ale tym razem daje się namówić na swatanie.
Im więcej czasu tych dwoje spędza razem, próbując znaleźć Reidowi idealną dziewczynę, tym bardziej Willow chciałaby mieć go tylko dla siebie.
Wszystko się pogmatwało. Willow nie tylko może zrujnować rodzinny biznes, ale też stracić swoje serce.
Źródło opisu: okładka książki.

Sięgając po „Nieidealnie dopasowani” nastawiłam się na lekturę lekką i luźną, na jeden bądź dwa wieczory. Mi zajęła jeden i czytało się naprawdę szybko i miałam chęć, by dalej brnąć w tę historię, która tak naprawdę już na początku mnie kupiła. Przede wszystkim poczuciem humoru, którego tam nie brakowało, zwłaszcza ze strony Reida, który był oczywiście przystojny, zabawny i na pewno nie chce się ustatkować. Na małżeństwo i dzieci od razu mówi „nie”. Od razu zapałałam do niego sympatią, ale z czasem się okazuje, że mimo ‘zblazowanego’ stylu, ma swoje demony, którymi nie lubi się dzielić, nawet przed swoją najlepszą przyjaciółką, Willow. Kobieta jest młoda, inteligentna i choć dobrze jest jej być samej, pragnie mieć dziecko, a kiedyś w przyszłości chciałaby szczęśliwej, idealnej rodziny. Tych dwoje jest zupełnie różnych, czego przykładem jest podejście do małżeństwa i dzieci, ale pasują do siebie idealnie, dlatego ich przyjaźń jest taka mocna. Znają wszystkie swoje strony i słabości, w swoich różnicach świetnie się dopełniają i naprawdę zabawnie było czytać i przyglądać się ich różnym zachowaniom i docinkom. No i byli ekstra duetem, jak dla mnie.
Podobało mi się to, że autorki nie zdecydowały się na klasyk w tego typu relacjach, że się przyjaźnią, ale od dawna coś do siebie czują. Nie. Oni obstają uparcie, że między nimi jest tylko przyjaźń, na której obojgu naprawdę bardzo zależy i nie chcą jej stracić. Nie ma czegoś „więcej”. To pojawia się dopiero z czasem i również z tym pojawi się strach, że to może zniszczyć ich więź, a tego oboje nie chcą.
W sumie trochę żałuję, że ta książka była taka krótka, bo podobała mi się ta historia i przyjemnie było się w niej zagłębić, odkrywać jak rozegra się relacja pomiędzy Willow a Reidem. I chociaż wydawać by się mogło, że skoro się znają lepiej niż ktokolwiek, wiedzą wszystko o swoich zaletach, wadach, poglądach, to może być tylko idealnie, ale... czasem mimo tego trzeba coś przepracować. Nie możemy próbować zmienić drugiego człowieka, a przede wszystkim nie możemy zmieniać się dla innych, więc między tym dwojgiem jest trochę pracy. Rozdziały są z perspektywy ich obojga, więc wiemy co siedzi w ich głowach w danym czasie i powiem wam, że dla mnie od początku byli dla siebie stworzeni i trzymałam kciuki w oczekiwaniu, aż w końcu to się stanie.

Naprawdę polecam wam tę książkę, jeśli szukacie przyjemnego, ale nienudnego romansu, z którym można spędzić wieczór z uśmiechem na twarzy, bo ta książka mi to zagwarantowała. Scen seksu autorki nam nie szczędzą, ale na szczęście nie jest tego za dużo i są napisane w sposób subtelny, więc nie przeszkadzają w czytaniu. Mam nadzieję, że jeśli sięgniecie po historię Willow i Reida to spodoba wam się tak samo, jak mi.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.

1 komentarz: